(Bröst + stor) x (ögon + blå) = IQ

Jag tror det var aftonbladet jag läste i på jobbet idag (dvs igår) om hur utseendet står i relation till intelligensen. Kvinnor med stora bröst var smartare. Långa personer också. Och de med blå ögon smartare än de med bruna. Hann inte läsa ordentligt och hittar inte artikeln på internet. Tror dock knappast det finns intelligens i silikon.

I kontrast till detta såg jag "Lene Alexandra - My boobs are ok" som musikvideo på aftonbladets webbtv när jag letade efter artikeln. Vilket bestyrker teorin om att silikon inte är relevant i sammanhanget.

Frågan är dock om det finns nån sanning i denna forskning. Och vad det isf beror på. Är intelligens genetisk?

Kommentarer
Postat av: FJ

Såg nåt program om intelligens helt nyligen. Man bakar in mer o mer i vad det & iq betyder, men grejen var att en del faktiskt är ärftligt. Att det sedan sitter på samma plats som bröstgenen är väl kanske mindre troligt ;->

2007-08-24 @ 00:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0