Nostalgitugg.

Igår fyllde sambon år. Hon ville ha prinsesstårta men eftersom jag är lite kräsen fixade jag egen efterrätt. Fick ett infall i affären och köpte Mariekex. När farmor inte hade nåt att bjuda på när det kom gäster så tog hon Mariekex och gjorde vad jag tror vi kallade farmorbakelser. Bre smör på och en tunn skiva grönt äpple emellan, och lite kanel också. Kul att få uppleva smaker från förr, kändes dock lite torrare än jag mindes det. Tog även fram lite marmelad och hade Mariekex med apelsinmarmelad och smör, för det gjorde vi också som små. Nu har jag nästan hela paketet kvar dock av Mariekexen, får väl se om jag lyckas äta upp det nån gång :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0