Avundsvärd framtid utan kartonger.

Jag fantiserar om en snar framtid. När allt det här är överstökat. Först och främst till på tisdag, när jag är inflyttad och lägenheten städad. Det är fortfarande repetitioner inför konserterna, jobb och annat som kommer uppta min tid och mina tankar, men flytten tar mycket just nu. Det går upp och ner. Kände mig glad och tryggad när jag fick J att köra över mig på morgonen till besiktning med maten så kyl och frys kan frostas av under dagen. Sen kändes det jobbigt och stressigt när de jag räknat med som hjälp under flytten ändrade sina planer. Efter jobbet igår kom det ketchup. Jag packade flitigt i några timmar och nu har jag större överblick. Petra och P kommer snart hit för att hjälpa till att städa här. Dubbelkollade med C som bor i lägenheten nu så hon är där vid åtta, för hon pratade om klockan tre tidigare. Det var nog tur, för det verkade hon inte ha en aning om. Hon och förstahandsinnehavaren ska försöka se till att vara där. Jag hoppas verkligen att ingenting mer oförutsett inträffar.

Det kommer gå bra. Snart är jag flyttad och lägenheten städad. Snart är flytten över. Det kanske blir svårt men det kommer gå. J och T hjälper till, och båda killarna kan köra. Petra kommer efter skolan. A från jobbet hjälper till under dagen med städning osv. Mellan fyra och åtta är lastbilen bokad. Jag är så trött på att packa och organisera allt det här. Har stor lust att packa ner mig själv i en kartong och gå i ide, kommer fram igen när allt är färdigt. Det kommer gå bra. Jag intalar mig själv det. Upprepar man det tillräckligt ofta så blir det nog så. Det kommer gå bra.

image57

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0