Medeltrotsålder.

När jag och T skulle hämta lastbilen till flytten i måndags utspelade sig följande fascinerande scenario på spårvagnen. En medelålders kvinna och två män i samma ålder går på samtidigt som oss, uppenbarligen inte nyktra alls. Den ena mannen är nästan helt borta och säger aldrig någonting. Om de har ett mål med sin resa framgår inte, men redan nästa station reser sig kvinnan och går mot dörrarna.

       - Vi får gå av här.

Männen sitter kvar på sina platser och säger ingenting.

       - Kom nu då.
       - Vi vill inte gå av!
       - Ni kan ju inte sitta här på spårvagnen och såsa!
       - Jag känner mig instängd.
       - Kom nu innan den åker.


Och så går de av ändå. Vingligt. Uppenbarligen är det inte ålder i år som avgör om man får inträde i den vuxna, mogna världen. Trotsåldern kan tydligen pågå länge. Saltat med lite relationsproblemsdiskussion, eller ett försök därtill. Det blir en spännande blandning. Undrar hur det slutade.


Kommentarer
Postat av: uddapersson

Ja men visst är det fashinerande! Ofta när man följt ett vardagsdraman ute på stan får man lust att följa efter för att se hur det går. Ibland kan jag komma på mig med att fundera över hur det gått. Jag hade en familj i knivsta som jag följde under flera år. Dom dök upp överallt o det var alltid drama. hm undra hur det gått för dom.Dektektiv skulle man blivit.

2007-12-10 @ 09:44:12
URL: http://uddajamt
Postat av: Annchen

I Innsbruck såg jag ofta jättesöta trillingpojkar. Hörde aldrig någon konversation, men de var så söta att titta på att man liksom blev glad ändå varje gång man såg dem. Vilket alltså var rätt ofta. Trevligt nog. :) Knivsta... kanske handlat på ICA Kniven? ;-) Du får leta upp dem igen. Sätt ut en kontaktannons :)

2007-12-10 @ 14:25:46
URL: http://naktergalning.blogg.se
Postat av: Charlotte

Vilken vardagssåpa med motsträviga karaktärer! Jag har åkt flera hållplatser för långt för att höra slutet på en spännande tjuvlyssning.

2007-12-11 @ 17:48:02
URL: http://www.charlotte.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0