Nej tack, ingen kurragömma nu.

Jag visste att jag skulle få vara vaken länge inatt för att packa och dona. Att spendera så här lång tid för att leta efter tågbiljett ingick inte i planerna. När jag packade trodde jag inte att jag inte skulle ha packat upp allting redan vid det här laget. Jag ska snart åka till Stockholm. Jag vet inte exakt när, för jag hittar inte den förbaskade tågbiljetten! Kommer på olika smarta ställen, men den är inte där ändå. Jag var uppenbarligen inte så smart när jag la den någonstans, eller så var jag för smart. Jag har inte ens börjat packa än. Det kommer också ta lite tid när jag väl börjar, för det är så tråkigt. Håhåjaja. Hur som helst, biljetten är uppenbarligen inte här på bloggen. Synd. Får hoppas SJ är snälla om jag inte hittar den till slut.

Det är inte ens det enda jag letar efter. Suck. När ska man lära sig att göra saker i tid?



Det roligaste med att packa är att göra matsäcken, som i mitt fall oftast kan räcka till ett helt kompani. Det var å andra sidan väldigt bra när jag blev fast i vad-nu-den-där-lilla-hålan-som-knappt-hade-mobiltäckning-hette i tre-fyra timmar en tågresa.

Biljetten är hittad, likaså streckkoderna som ska ge mig en dansmatta. Packningen är på G. Det som saknas nu är min kalender, var kan den vara? Tröttheten börjar smyga sig på. Klockan är 02:24. Det finns ingen vaken att beklaga mig över hur tråkigt det är att packa, så jag skriver lite här istället.



Känner mig inte särskilt strukturerad, men behöver å andra sidan antagligen inte särskilt mycket ändå. Packar ner det sista när jag vaknar, vilket jag hoppas göra i tid. Kalendern är fortfarande borta, den kan vara var som helst. Jag har packat, vattnat blommor, lämnat julklapp till vattnerskan M, gjort matsäck, förberett kläder jag ska ha på mig imorgon och till och med satt upp en "Ingen reklam"-skylt på dörren. Det får duga. Nu ska jag sova. Klockan är 03:55. Stockholm, here I come!

Kommentarer
Postat av: B

Pass, pengar, p-piller, piljetter och prit är allt som behövs för en trevlig vistelse på annan ort. Du verkar ju ha kommit en bit på vägen så det löser sig säkerligen. Annars är det bara att prioritera :)

2007-12-19 @ 16:56:16
URL: http://svartblogg.blogg.se
Postat av: Moster Gitte - Mamma till Max

Sugen på Julmust?
*lockar* Komsi komsi...

2007-12-19 @ 19:56:57
Postat av: Charlotte

Ha det så trevligt i Stockholm och en riktigt god jul och gott nytt år!

2007-12-20 @ 16:42:44
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: Charlotte

Nu bloggar jag ut tills mellandagarna - men gå gärna in och tävla! Ha en riktigt god jul!

2007-12-21 @ 14:09:36
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: Annchen

B, jag kom faktiskt hela vägen fram till och med. Även fast jag inte har p-piller, passet är hemma, piljetten hittade jag till slut, och väl framme i sthlm hittade jag en flaska vodka i bokhyllan från i somras. God jul! ;-)

Gitte, moster? Modern min har julmust i kylen, men när jag återvänder till Göteborg kanske jag kommer och smakar på er must också. Bäst i test?

Charlotte, god jul och gott nytt år, njut av ledigheten ordentligt nu! :-)

2007-12-21 @ 16:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0