Skillnad på tre kronor.

Jag tänkte att jag skulle köpa min SJ-biljett hem på auktion på Tradera. Började lite försiktigt med att bjuda tre kronor. Fick frågan om jag ville lägga tre kronor som mitt maxbud och fick påminnelse om att bud var bindande. Tre kronor. Man kan spekulera i om de kan hjälpa till med avbetalning om man inte kan betala hela summan på en gång. Jag fick också ett tips att man inte skulle gå på erbjudanden att köpa liknande tjänst från andra än tradera.


"Säkerhetstips: Det kan hända att du blir erbjuden att köpa en liknande produkt utanför Tradera. För din egen säkerhet, medverka inte i denna typ av handel. Det strider mot Traderas regler och du förlorar dina möjligheter till att få positivt omdöme, hjälp vid tvist och eventuella försäkringar."

Jag tänker på SJ.se och svarttaxi. "Hej kompis, taxi? Jag köra!" Det känns som en uppmuntran att inte använda SJ's egen hemsida. Och vad är det för omdömen jag skulle få? "Du satt jättebra på sätet!" Nä, jag vet inte. Jag förlorade auktionen. I slutändan var det lite mer än tre kronor SJ fick av mig. Ettusentvåhundratolv kronor mer än så rättare sagt. Konduktören var hård med åldersgräns och student. Det är dyrt i gränslandet. Men nu är jag hemma igen. Lägenheten stinker, måste försöka spola lite mer vatten i avloppsrören.


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Välkommen tillbaka! Hoppas du haft bra och får det bra resten av helgerna.
Gott nytt år - jag tar lite blogglov igen till den 7 januari. Ny tävling under tiden!
(Verkar bli en krasslig nyår, men det är ju okej för en nyårshatare som mig...)

2007-12-28 @ 14:15:46
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: Annchen

Stockholm var... sådär, men klart det fanns ljusa stunder iaf. Gott nytt år i förskott i efterskott ;-)

2007-12-28 @ 22:43:57
URL: http://naktergalning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0