Tankar i Stockholm.

Jag mådde bättre förut. Egentligen tycker jag väldigt mycket om Stockholm och personerna här, men vad det än beror på, om det är för mycket tid att tänka eller att jag blir påmind om vad som hänt: jag mådde bättre förut. Ibland har jag väldigt mycket att göra när jag är här, har kommit upp i tre dejter på en dag, så där som det aldrig blir annars. Ibland blir det lite tomt. Det känns som den här gången är sådan. Har blivit väldigt dålig överlag på att höra av mig till de jag känner, särskilt nu den senaste tiden har varit galet hektisk. Jag är inte anpassad till ett sådant liv. Jag kan inte förvänta mig att alla andra ska söka upp mig och släppa allt i deras liv för att träffa mig. Kanske är det vad jag skulle behöva dock. Eller gömmer jag mig i undanflykter? Flyr jag in i att ockupera tankarna på annat håll? Att bli omgedd av varma människor känns som ett bra sätt att glömma de som försvunnit. Är det fel?

Jag har tidigare liknat mig själv vid en snigel. Känner försiktigt efter med känselspröten och vid minsta tecken på fara och risk för att bli sårad så drar jag mig in i mitt skal och söker skydd. Jag har ännu inte upphört med att bli påmind om trampandet på mina ömma tår. Ibland är det något som berör och det gör ont igen, om så bara för en liten stund. Det är frestande att fly in i något för att glömma ett tag. Det tar tid och umgänge på tu man hand för att komma mig riktigt nära. De som har lyckats bäst har sedan försvunnit, på olika sätt, vissa har gjort mer ont än andra. Just nu, i denna stund, känner jag mig lite ensam här i Stockholm. Jag orkar inte heller engagera mig och göra något åt saken. Jag blidkar modern och tar mig till ett firande av vänner till familjen.


Soundtrack till detta är associerande musik
som får mig vemodig, med tankar på hur det var förr.

Pride of Lions - Gone.
Liquid Tension Experiment - Hourglass.
Radiohead - Exit music (for a film).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0