Barndom i presentsnöre.

När jag var liten tog jag nyponsoppan först ("Poppa"!) och sen paketen, där presentsnöret antagligen var det roligaste av det hela. Presenter. Trevligt både att få och ge. Jag vill ha många paket. Har alltid skrivit långa och utförliga önskelistor, där frukost på sängen ofta varit med. Presentglädjen består kanske inte så länge, för de tar ju alltid slut till sist. Det är kul att ge bort presenter också, särskilt när det känns som man verkligen lyckats, och kommit på något riktigt bra. Gärna fint inslaget också, något mina bröder har lite svårigheter med. Det känns helt enkelt bättre att ge bort något som det märks att man lagt ner lite omtanke på. Egentligen borde man göra det oftare än bara speciella, påtvingade tillfällen som födelsedagar och liknande. Spontana presenter är mer värda, hur litet det än är, för den stora omtanken de är inslagna i.

Jag har en påse med presenter på mitt rum. Den ska stå där i tre veckor till utan att röras. Fast kanske att jag kommer klämma lite på några av paketen i förväg. Får man göra det? Så här långt i förväg fick jag inte ens paketen i Brighton eller Uppsala. Tur jag har karaktär! ...i alla fall med vissa saker. Men när det gäller presenter vill jag att det ska kännas rätt, och helst som om man vore liten igen.


you don't know what i'm gonna do
i'm gonna send my heart in a box to you
wrap it up and seal with glue
yeah, that is just what i'm gonna do


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Vilken beundransvärd självdisciplin! Tre veckor och bara lite eventuellt kläm. Grattis i förväg!
Jag pratade med min pappa idag och han påminde om att han snart ville ha en önskelista från mig - då känner man sig som barn igen också!

2007-11-05 @ 16:09:30
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: Annchen

Ja just det, du är ju också skytt :) Jag har inte tagit upp några paket, men flyttade på påsen och råkade se att ett såg ut som en stekpanna. Petade lite på det och måste nog inse att det antagligen är en stekpanna också. Jag har ju ändå önskat mig det. Det är kul att skriva önskelistor!! :) I år blir det nog mer en lista med saker jag behöver, som iofs folk kan få hjälpa mig med att skaffa. =)

2007-11-05 @ 16:33:23
URL: http://naktergalning.blogg.se
Postat av: Charlotte

"Flyttade på påsen"... hmm, ska man tro på den? Men det behöver ju inte vara en stekpanna, det kan ju vara en...diskusskiva med handtag, eller världens tyngsta och största handspegel. Bara för att behålla spänningen lite.
Jag önskar mig en ny kaffebryggare, hur kul är det egentligen på en skala?

2007-11-06 @ 14:55:24
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: Annchen

Jag brukar alltid ta till samma dåliga humor när det är paket som det är så uppenbart vad det är... gav en vinflaska i inflyttningspresent till en ex-sambo som flyttat precis, och innan hon tagit bort aluminiumfoliet frågade hon om det var rött eller vitt.. "nä, det är en cd-skiva!" ...men, jag håller fast vid... oftast är dålig humor den bästa :) ...och, man har så roligt som man gör på sig. Tills födelsedagen får jag försöka glömma bort vad det är i :) Förutom att väl andra personer vill veta vad jag önskar mig också. Får väl hänvisa dem till min mor.

Man ska ju önska sig saker som man vill ha... mina bröder brukar önska sig pengar... det tycker jag är jättetråkigt... jag tjänar mina egna pengar, när jag fyller år vill jag ha pakeeeet :-D Vill du ha en kaffebryggare är det klart du ska önska dig det. Sen är det upp till den du önskar dig det av om de vill ge dig det, eller hitta på något annat. Jag försöker oftast komma på något eget att ge, något de inte vet att de behöver. Fast ibland funkar det inte, då är det bra med en önskelista.

2007-11-06 @ 15:20:55
URL: http://naktergalning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0