Hunden som ammade apan.

Jag är svag för söta små historier som denna från Indonesien. Apan Ramon som blir omhändertagen av hunden Terajana. Hittade klippet på Aftonbladets Web-tv först, och letade egentligen efter en söt bild på de tu. Texten jag hittade var rätt intressant att läsa dock. Standardmanus för nyheter som följer med videoklippet antar jag. När man tänker på det så är det rätt självklart att det måste vara så. En bild må säga mer än tusen ord, men med berättarröst till videon ger det faktiskt mer. Ni kan ju testa själva. Videon finns där utan speaker och texten med vad som borde sägas finns också att tillgå. Vilken del ska man börja med? Det får ni bestämma själva.

http://www.liveleak.com/view?i=e59_1194786658&c=1

Det finns fler! Klickade vidare och det är inte en engångsföreteelse, så sött. En hund i Mocambique som också har adopterat en liten apa. Det finns video på det paret också. Hur videon här ovan fungerar att titta på direkt i bloggen vet jag inte om det går nåt vidare alls, men det finns i alla fall länk till den videon därunder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0