Jag är en dålig kusin.

Min lilla kusin var på tv idag. Hon är elva år och det här måste vara något jättestort för henne. Vet inte riktigt exakt vad det var för slags program, men jag hade en tid då programmet började och jag hade inget speciellt för mig idag så det var ingenting som stod ivägen - förutom jag själv. Jag missade det! Missade det med minst en timme. Jag är värdelös på att komma ihåg att titta på något jag spetsat in mig på när det gäller tv. Jag slår på den när jag känner för det och letar upp något som passar just då. Hittar jag inget intressant har jag samlat på mig lite filmer som jag har redo för när lusten faller på, till de där stunderna när man inte hittar något annat. Jag har även tv-serier: "Förhäxad" och "Rapport till Himlen" som jag hittade på DVD för ett tag sedan för en billig penning. Jag tyckte om den serien när den gick 1994, hoppas jag gör det nu också, när det var ett tag sen jag var 12-13 år. Ungefär lika gammal som min kusin är nu. Hoppas de spelade in det så jag får se när jag kommer hem till jul. Då har jag också planer att titta på när min bror var med i tv i ett spelprogram av något slag. Det var några månader sedan nu, men då jobbade jag så kunde inte se det och att spela in gick inte så bra heller.

Juletider är tv-tider... eller?

Minns för övrigt en gång när jag var hemma hos mamma och pappa och fick välja vad vi skulle titta på på tv. Det blev "Förhäxad" och det måste ha varit världens sämsta avsnitt att börja med. Förvisso är det inget mamma-program ens från början, men i det avsnittet vi tittade på ihop var det en demon som hoppade mellan olika personer. "Ja alltså, de är häxor och han är en demon, fast nu är han inte det längre, för nu är han det istället, men nu dog han så nu är hon det, men de är fortfarande häxor." Stackars mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0