Ketchupeffekten.

Ketchupeffekten stämmer rätt väl in på mig. Först kommer liksom ingenting, ingenting, ingenting eller på sin höjd lite grann, som de pruttande ljudeffekterna ketchupflaskan ger ifrån sig, eller en liten skvätt som inte räcker långt. Det är då jag går och duttar lite här och där, med saker som inte alls behöver vara relevanta i sammanhanget. Därför diskade jag precis och planterade några växter som stått i blöt för att få rötter. Fyra på morgonen.

För dessförinnan försökte jag först smita ifrån packandet genom att spana in ett par hjul jag kan få låna från kören samt öva lite extra, innan det kom massa andra korister så jag inte hörde pianot längre. Stannade kvar ett tag ändå. Alternativet att åka hem och packa kändes inte så lockande. Väl hemma tillät jag mig själv dock att ta en paus från flyttstök. Och nu precis innan sömnen, när jag börjar tänka på att jag kanske får besök imorgon,  sätter jag igång. Det kom en skvätt ketchup. Plötsligt så kommer allting komma på en gång. Det sker antagligen på söndag, jag vet redan nu att jag kommer vara fruktansvärt effektiv då. För då är jag verkligen tvungen.

Det är samma sak med att plugga innan prov, jag fäller upp boken ibland men får inte så mycket gjort förrän precis innan provet då jag är flitig som få. Jag kom alltid undan med det också. Ketchupen räckte till godkänt eller mer alla gånger utom en: fick IG på grammatiktentan i Österrike första gången. Fick ta fram en ny flaska, och den räckte nästan till VG den gången. Imorgon fortsätter jag klämma på min flyttketchupflaska. Prutt. På söndag kommer det mycket ketchup.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0