Kuriosa/fakta om mig.

  • Jag vann överlägset varje gång jag och mina bröder som små tävlade om vem som kunde kissa längst.
  • Jag har aldrig tappat bort en strumpa i tvätten.
  • Jag har delat paraply med en isbjörn som ville bjuda på glass.
  • Jag räddade en fluga från ett spindelnät som liten, men slog sedan ihjäl den för att den inte såg ut att må så bra där den låg på den rosa bomullen. Jag trodde att det var för att den ätit upp alla fyra geléhallon jag lämnade åt den när jag sprang iväg för att leka och lämnade flugan (och geléhallonen) i mammas vård.
  • Jag har bott i Stockholm, Brighton, Uppsala, Innsbruck och Göteborg. Flyttar snart till mitt elfte boende.
  • Jag äger tjugoåtta krukväxter.
  • Mina smeknamn är och har varit: Lilla Anna, Annchen, Fröken Näktergalning Hårboll.
  • Jag har sjungit för kungen och fått diplom med idolbild av honom som tack.
  • Jag har körlegenden Eric Ericssons autograf. Det var han som dirigerade när vi sjöng för kungen.
  • Jag har aldrig rökt eller kört bil.
  • Jag har aldrig tyckt om choklad.
  • Jag har en gång fiskat upp en ål på metspö.
  • Första filmen jag köpte själv var en VHS med Råttis, en tecknad film med råttor, falsksång, fula ord, kärlek och dammtussar.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Det mest uppseendeväckande med listan är helt klart ditt chokladmotstånd. Är du säker på att du verkligen prövat innan du tog avstånd, och att det var god choklad du åt? Något måste ha blivit väldigt fel här...

2007-11-19 @ 16:49:02
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: Annchen

Jag kan äta Dumle, för det smakar inte så mkt choklad. After Eight går eventuellt långsamt ner men jag njuter inte av det, smakar egentligen för mkt choklad, den vita är ok dock, men kan ta mig några månader att äta upp en kartong. Jag är van vid att folk tycker det är konstigt. För mig är det som att tycka om vad som helst annars dock, vissa gillar inte spenat, jag gillar inte choklad. Vissa saker jag inte tyckt om förut (majs, coca cola) har jag börjat tycka om på senare tid, kanske finns det hopp om chokladen... men jag skulle inte satsa pengar på det.

2007-11-20 @ 02:00:23
URL: http://naktergalning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0