Var tar tiden vägen?

Och så var den här dagen förbi. Vad har jag gjort idag? Vaknade. Stannade kvar i sängen länge som vanligt. Fick sms från jobbet och ringde några gånger för att försöka erbjuda mina tjänster, men de hade fullt upp så när vi lyckades få till ett vettigt samtal var jag inte så sugen på att jobba längre idag. Tog lite fler tider framöver istället, för det är inte många timmar jag har jobbat hittills den här månaden. Ungefär lika många timmar på hela månaden som T har i övertid den här veckan. Vet inte vilket som är värst. Jag har tittat på bloggar, det verkar ha blivit min nya grej. Det var inte många som blivit uppdaterade, men jag tittade ändå. Jag har duschat och klätt på mig. Ätit frukost och gjort hamburgare med klyftpotatis. Jag har gått igenom musik för att lista för min egen skull och för att skicka till M som ska på fest med afterski-tema imorgon. Jag har telefonerat om nya lägenheten. Vattnade blommorna i köket. Jag har äntligen gått ner med sopor och kompost till återvinningsrummet samt hämtat flyttkartonger från källaren. Jag har också diskat. Har funderat på gyckel-material för kören till julkalas med Monty Python-tema. Jag har också klickat på Facebook några gånger under dagen, har inte hänt så mycket där heller idag.

Jag har inte städat, dammsugit, packat, jobbat, tittat på tv, läst en bok, sett en film, vikt tvätt, förberett praktiska saker inför flytten, vattnat blommorna i mitt rum, försökt sanera ohyran som dykt upp på några växter, organiserat in mina körnoter i pärm eller något annat mer nyttigt av alla de saker jag egentligen skulle behöva göra istället. Dagen är förbi, men jag förstår inte riktigt hur. Hur kan det lilla jag har presterat idag fylla en hel dag? Har inte ens klarat av att gå och lägga mig i tid. Jag börjar jobba om sju timmar. Jag är förbryllad.

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0