Adrenalin, trötthet och skratt.

Stor kontrast på i onsdags (precis innan löning) och idag (folk har pengar igen). Igår var det iofs också en hel del kunder. Tio timmar i kassan med långa köer plus bland annat en aggressiv alkis som började skrika på mig och en ung kille i kön bakom som sa till honom att vara tyst. Jag var inställd på bråk nästan i förväg, trodde han tänkte köpa öl och isf hade jag sagt nej. Alkisen skulle köpa en skiva, men i fodralet låg inte den skivan som borde ligga där, för han hade bytt ut den i sin cd-freestyle redan och när jag dröjde för länge började han skrika. Kroppen hamnar nog automatiskt i försvarsställning vid såna situationer tror jag, likadant när det är snattare i farten, adrenalinet börjar pumpa. Det känns. Och han var inte nykter. En annan kassörska kände igen honom som en som brukar sälja Faktum (hemlösas tidning) som man inte får sälja utan att lämna drogfritt prov. Undrar hur han klarade av det.

Dagen har hur som helst varit lång och jag är trött. Imorgon är det dags för åtta timmar till. Jag hoppas folk har handlat upp sig någorlunda nu vid det här laget så det inte blir lika körigt som idag. Antagligen kommer jag komma hem lika trött som idag. Då ska jag börja samla ihop lite saker som gör en glad. Det är precis vad man behöver efter en lång och slitig dag, lite skratt. Till exempel den här söta fnissande farbrorn på Comedy Barn. Smittande skratt som hans eller skrattande bebisar är ju bara helt underbart. Ska samla ihop fler.
När ska jag hinna baka?

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Vilken glad gullegubbe, jag har suttit här framför datorn och fnissat med honom.

2007-10-29 @ 14:13:51
URL: http://www.charlotte.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0