Happy new segelbåt.

Hade en till dröm inatt. Jag som nästan aldrig drömmer något jag kommer ihåg. Precis när jag vaknade från den kändes den väldigt intressant, nu känns det inte som jag minns så mycket värt att skriva om egentligen. Men det var nyår och jag gick på promenad med mina bröder. Den ena försvann efter ett tag och jag gick med den andra, vi tog en väg genom ett festivalområde. Hamnade bland massa segelbåtar där vi gick från båt till båt, den ena större än den andra. En hette samma sak som sambons efternamn. Vi behövde komma in till land, klockan var 23:58, det var ju snart nytt år. Segelbåten vi var på var på väg att lägga ut, men skulle släppa av oss först. Det var någon jag måste ha känt igen, för jag sa att min bror hette Olof så de inte skulle förstå att det var min bror om jag sa hans riktiga namn. Jag gick iland men min bror hade gjort sig illa på något sätt så hans ben vek sig när han försökte. Klockan var plötsligt 03:55. Kände mig lite snuvad på det nya året.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Det är spännande med drömmar, men nästan hopplöst att begripa sig på. Kanske båten är någon symbol om du kanske är på väg att segla(flytta) mot nya destinationer? Jag drömde inatt om att jag skulle vara med på tv i ett matlagningsprogram och laga pannkakor - bara en sån skum sak...

2007-10-10 @ 12:30:01
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: Annchen

Om det handlade om flytt var det isf en sanndröm om framtiden, för då visste jag inte ens om att jag skulle få erbjudandet... Men ja... drömmar är intressanta. Kommer så sällan ihåg vad jag drömmer, så det är kul att vakna upp och minnas, nästan oavsett vad det handlar om.

2007-10-10 @ 15:27:40
URL: http://naktergalning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0