Magnetremsan nedåt och mot dig.

        - Har du ICA-kort?
        - Nej.
        - Vill du ha?
        - Nä...


Det räcker så.

...du förstår det ligger så långt bort.
...jag handlar så sällan på ICA.
...jag betalar med kontanter.
...jag har inga kort.
...jag vill inte att det ska registreras vad jag handlar.
...jag har så mycket kort redan.
...min sambo har.
...funkar det inte med MedMera-kort?
...du förstår jag hade ett en gång i tiden men nu vet jag inte var det är.
...det får inte plats i plånboken.


Alltså, jag lovar, jag tar inte illa vid mig om man inte vill ha ett ICA-kort. Man behöver inte förklara varför man inte vill ha det. Det räcker med att bara säga "nej".

"Lär dig säga nej. Det kommer du ha större nytta av än att tala latin."

Kommentarer
Postat av: Rickard /ekorren

Men du vet ju att det egentligen är ICA´s fel.

Alla dessa j**** mobil abonnemangs försäljare som ni har som hoppar på en de senaste 2 åren VARJE gång man går in i butiken. För dem funkar inte ett vanligt nej, så vi hoppar direkt till det som funkar med dem.

så nu vet du ;)
haha.....

2007-10-12 @ 09:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0