Am I talkin' to you?

Blev påmind om en sak som hände på jobbet för en tid sen, när jag såg samma kund igen nyligen.

Jag hade precis stängt min kassa men en kund började lägga upp saker på bandet och hon pratade hela tiden med killen som var med henne så jag fick inte riktigt en möjlighet att påpeka att jag hade stängt. Han fick säga det till henne. Hon blev jättesur, stoppade ner sina varor i korgen igen och gick till kassan intill samtidigt som hon yttrade sig irriterat om hur hon skulle sluta handla hos oss och hur hemska vi var. Jag ville förklara mig så jag började säga något till henne som svar på hennes ilska men till svar får jag då:

- Ursäkta, pratade jag med dig? Nä, jag tror faktiskt inte det!


Otroligt bitchigt, ville inte alls lyssna på vad jag hade att säga. Hon ville bara gräva ner sig i sin irritation. Fine. Ungefär som en annan kund som ville köpa två femkilos-säckar potatis för tio kronor som vi hade erbjudande på då, fast man bara fick köpa en. Hon ville inte heller lyssna på vad jag hade att säga. Hon fortsatte muttra för sig själv när hon packade varorna och jag försökte förklara för henne varför det var så.

- Nä, jag vill inte diskutera det mer!

Fast vad hon sa och vad hon gjorde var två helt olika saker. Hon fortsatte hela tiden med sin kritik men varje gång jag försökte besvara det så tyckte hon det var färdigdiskuterat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0