Attraherad våt?

Jag blir lätt åksjuk nuförtiden tyvärr. Tyckte jättemycket om att åka berg-och-dalbana förut, men nu mår jag nästan illa av lilla berg-och-dalbanan på Liseberg. Med åksjuketablett. Så jag begränsar mig till Kållerado och Flume Ride, de våta attraktionerna. Hade några åkkuponger kvar så jag tog med mig Joel till Liseberg idag. Han var inte särskilt svår att övertala. Man vet att man kommer bli blöt. Man vet att det inte är så varmt och att det till och med skulle kunna regna. Ändå åker man de blöta sakerna och, surprise, man blir blöt! Och, surprise igen, det tog väldigt lång tid att torka. Några timmar. För att vara riktigt korkad så skulle jag börja klaga på detta nu. Men riktigt så dum är jag faktiskt inte. Jag gillar att bli blöt också. Kanske är det så det lever upp till sitt namn. Blir jag attraherad av att bli våt? Det blev dock lite kallt ett tag. Nästa överraskning blir väl isåfall en förkylning. Undrar vad det kan bero på isåfall...

Testade dansmatta också. Ett arkadspel som gick ut på att trampa på de pilar som angavs på skärmen och så lite musik på det. Kul att testa det på riktigt och den här bloggens första äkta överraskning: det var faktiskt mer ansträngande än jag trodde det skulle vara. Sen KAN det ju ha något att göra med min usla kondition också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0