Hur man får en apotekare att rodna.

Intag av Diklofenak BMM Pharma med mat och dryck:
Enterotabletterna måste sväljas hela med riklig mängd dryck (minst 1½ glas vatten). För maximal effekt skall tabletterna inte tas i samband med eller direkt efter måltid.


Detta står att läsa på FASS. Läste om det jag fick recept på av läkaren igår, motsvarande voltaren-tabletter. Var precis och hämtade ut dessa och när hon ska ge de till mig säger hon

        - ...och så tar du dem ihop med maten...
        - Eh, MED maten? Det står ju att man INTE ska ta de med maten?
        - Var har du läst det?
        - På FASS.

Hon kollar själv och får rätta sig till att "de kan orsaka irritation i magsäcken och för att lindra såna symptom kan man ta de ihop med måltid". Hon rodnar. Det kan inte vara så lätt att hålla reda på alla olika mediciner, men om man vill få en apotekare att rodna så rekommenderar jag FASS.se  :-) Petra var där nu strax efter mig och verkade lyckas genera en apotekare hon också. Verkade bli lite generad i ett samtal om Plackers för att hon nog inte använder tandtråd som Petra rekommenderar, blivande tandläkare och allt. Vi lyckas verkligen idag! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0