Mycket vill ha mer.

För att fortsätta med denna något negativa synen på mänskligheten (jag ska försöka sluta, jag lovar) vill jag ta upp detta också.

       " 2007-09-24 Det lesbiska paret fick tvillingar efter provrörsbefruktning
        hos en läkare i Canberra, Australien. Nu stämmer paret läkaren på
        motsvarande 2,4 miljoner kronor - kostnaden för att fostra ett av barnen."


Hur man, som i den här artikeln i Expressen, har mage att göra något sånt här, kan jag inte förstå. Bara delvis, för de ser väl en chans att tjäna extra pengar. Ibland känns det som man kan bli stämd för vad som helst, särskilt i USA. Men barn är väl ändå menade att vara en glädjekälla och en gåva? Det är en sak att reklamera en trasig stereo. Det här är något helt annat. Visst, de har lagt ner pengar på en provrörsbefruktning, det är en typ av köp, men herregud, nån måtta får det väl ändå vara. De ville ju ha barn. Nästa steg blir väl att designa sitt barn i förväg. Skaffar man barn på egen hand vet man ju inte riktigt vad man kan få. Eftersom både mina bröder och min pappa är tvillingar så finns det kanske viss chans att jag också får det. Jag vet inte om det isf är en bra eller dålig sak, men det spelar ju ändå ingen roll och går ändå inte att planera. Man ska vara glad för det man får. Jag tycker inte man kan göra vad som helst för att tjäna pengar. Vad ska deras barn tycka när de blir tillräckligt gamla för att förstå vad deras mammor har gjort?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0