Saxofonmannen.

När jag cyklar till jobbet cyklar jag förbi utanför Liseberg. Motorvägen går ovanför vägen jag cyklar på, som svänger av och rundar nedanför Balder. Nu var det iofs ett tag sedan jag cyklade, har blivit lite slapp på sistone. Men två gånger nu har det stått en man där och spelat saxofon. Jag har ingen aning om varför. Inte ens jag som cyklar förbi bara några meter därifrån hör särskilt mycket av vad han spelar, ljudet bara försvinner där. Det är inte särskilt mycket trafik där heller, eller folk som rör sig. De som åker Balder kanske ser honom, men till vilken nytta? Vad gör han där? Vad spelar han? För vem? Det är ju nästan helt folktomt där. Står han och drömmer om att våga åka Balder han också? Ännu ett av livets alla mysterier, som jag troligen aldrig kommer få nåt svar på heller...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Han övar.

2010-04-02 @ 03:43:53
Postat av: Annchen

En person berättade att han hade träffat denne man och pratat med honom. Minns jag rätt så var det så att han övade, precis, och gjorde det där för att inte störa grannar. Då blir det så mycket mer logiskt att stå där det inte hörs så mycket. :) Hur hittade du hit nu, nästan tre år senare?

2010-04-03 @ 00:45:06
URL: http://naktergalning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0