Trinity.

Jag har tre delar i min garderob. När jag klär på mig (förutsatt att kläderna inte är utspridda i rummet på ett icke särskilt välstädat sätt) så tar jag saker från alla tre delar. Underkläder till vänster, tröja till höger och byxor eller kjol i mitten. Varmare tröjor finns till vänster också. Tre delar. Av en kropp.

Den här natten, då jag iofs klär av mig och inte på mig, kommer jag att tänka på det gamla spelet från min barndom, där man ska para ihop delar av personer till olika eller samma personer. Antingen hör de ihop eller inte, men oavsett vilket blir det en intressant kombination. Passar det huvudet till den kroppen? Kan den skäggige mannen ha feminina ben med kjol? Kan jag verkligen klä på mig så här? Det känns som det finns nån bakomliggande symbolik i att jag tar kläder från olika ställen. Det känns som att... jag flummar och har konstiga tankar ibland. :-)

Jag kommer inte på vad det här spelet heter. Det kommer störa mig lite. Hårda tjocka kort med huvud, kropp och ben. Hjälp? Det påminner lite om när man ritar olika delar på en gubbe på ett papper som man viker så någon annan får fortsätta på den. Hm. Nån som vill komma hit och leka? :-D

Uppdatering:
Nu har jag fått reda på vad spelet hette, MixMax.              http://yasylum.theyard.org/?p=6

Kommentarer
Postat av: Mala

Jag vet precis vilket spel du menar men jag inte heller komma på vad det heter

2007-09-08 @ 09:29:03
URL: http://momalola.blogspot.com
Postat av: Martin

Tja, varsågod. Lustigt att du sprang över den gamla artikeln men kul att du hittade vad spelet heter. Jag spelade det massor när jag var mindre och jag tycker verkligen att det är charmigt. Det är visserligen inte särskilt utmanande (längre) men gubbarna man kan bygga blir fortfarande hysteriskt roliga. :)

2007-09-14 @ 17:50:43
URL: http://yasylum.theyard.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0