Ducktales, ooooh.

Nu ska det bli äventyr på gång, kom häng med nu.
Knatte, Fnatte, Tjatte ... dom är med nu.

Det finns banditer, det är självklart.
Men ingen smiter, åker fast snart.
Bara lita på tre smarta knattar, oooh.
Joakim von Anka och tre knattar, oooh.


Varför kom den här sången in i mitt huvud?
Varför kommer jag ihåg så pass mycket av texten?
Fast, det är klart, det är ganska många fredagar man tittat på Disneydags en gång i tiden.
Nostalgi.

Nu hittade jag sången på datorn.
Jag kom visst inte ihåg lika mycket text som jag trodde.
Fast det lät ganska bra i mitt huvud i alla fall.



Jag tycker att det är den här versionen som är den rätta.
Det finns dock uppenbarligen två svenska. En med Ankliv också.
Den känns fel. Fast eventuellt finns där ett vagt minne från den versionen också.
Det finns inga minnen från den norska versionen, men den var kul att höra ändå.

Äventyr med Ole, Dole, Doffen, aha!


Man var inte lika kritisk mot seriernas logik när man var yngre som nu.
Det är en hel del som går förlorat när man sitter och kritiserar en räddning av Björnligans gisslan med hjälp av vaniljglass. Hallå! Det är inte det som är poängen. Nej, det är inte så troligt att vaniljglass skulle funka på riktigt. Men hur troligt är det då att ankor och björnar gör någonting alls av vad de gör i Ankeborg?

Det finns både för- och nackdelar med att växa upp.
Fördel: Jag tror inte längre man kan rädda någon med vaniljglass.
Nackdel: Jag tror inte längre att man kan rädda någon med vaniljglass.

Kommentarer
Postat av: J

Klart man kan rädda folk med hjälp av vaniljglass :o Snart säger du väl att påskharen inte finns...

2008-04-19 @ 12:17:48
URL: http://kreftans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0