Fimpa inte kommunikationen.

Kommunikation är bra. Har pysslat med lite sånt på sistone, i olika former. Hellre för mycket än för lite, oftast.

Imorgon är det inflyttningsfest, därför skrev jag små lappar till mina grannar för att förvarna. Eftersom jag ännu inte försökt kontakta den som fimpar på min balkong skrev jag dit det till de som bor ovanför mig. Nyss ringde en tjej på min dörr och ville be om ursäkt. "Det är luuuuugnt!" Hon såg helt förskrämd ut. Skämdes väl antagligen. Frågade också om det var ok om hon tvättade sin balkong, det kanske skulle rinna ner lite vatten då. "Det är luuuuugnt!"

Jag har ju själv samma problem. Duvor. De bajsar. Jo, det gör vi också, men vi är oftast tillräckligt rumsrena för att göra det på ett sådant sätt att det inte stör andra. Bortsett från möjligtvis vissa aspekter, men de behöver vi inte fördjupa oss i. Diskuterade bajs-ämnet tillräckligt igår.

För en månad sedan såg min balkong ut så här när jag filmade den. Idag ser den ungefär likadan ut. Fast det vita på marken, jag tror det kallas snö, men en eskimå skulle kanske protestera, det vita är i alla fall borta. Och vissa saker har jag burit ner för källsortering.

- Intressant, berätta mer!
- Nej.


Balkongen behöver städas. Och jag måste skaffa mig en rovfågel eller något annat som skrämmer bort duvorna. De bajsar.

- Ja, jag vet, du skrev det nyss.
- Käften.


Nej, jag är inte alls schizofren, möjligtvis lite Lisa-påverkad. Hur som helst, de skräpar ner. Bygger tydligen bon också menade min granne på, att det är därför kvistarna hamnar där också. Usch, nu vill jag sudda ut allt jag skrivit typ, sluta ordbajsa!

- Nu blev det bajs igen.
- Jag vet. Käften.
- Moget.


Kort version. Om jag städar min balkong, och hon sedan städar sin efteråt, så det rinner vatten på min, då blir den ju smutsig igen! Jo, för annars skulle den aldrig mer bli smutsig igen. Eller hur.

Jag hade tänkt skriva om min kommunikation med Posten också, men med tanke på hur långt det här blev så tar jag det en annan gång istället. Jisses. Klarade ni er ända hit? Imponerande.

Jag skrev det fem gånger nu.

Bajs.

Ok, sex.

Kommentarer
Postat av: Blondiie

Haha du skriver underbart!!!

2008-04-18 @ 21:57:28
URL: http://blondiies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0