Ihopklistrad vecka.

På tisdag har jag än så länge en helt ledig dag. Jag har inte antecknat någonting alls i kalendern. Det är väldigt ovanligt nuförtiden, så jag tvivlar ju på att den kommer fortsätta vara tom, men just nu ser den ganska fin ut. Det var någon (en föreläsare kanske?) som hade fått tipset att klistra ihop två sidor i kalendern där det inte var skrivet någonting, för att se till att det fortsatte vara oskrivet. Det är viktigt att se till att ha helt ledig tid också att göra ingenting på. Det blir inte så mycket av den vara för mig just nu. Egentligen är man ju inte heller helt ledig ens när man är ledig när man pluggar. Även om man inte pluggar just då så ligger alltid skuldkänslan där av att "jag borde". Borde och måste är ganska fula ord.

Tomma dagar: 15 april. 20 april. 4 maj. 11 maj. 17 maj. 1 juni. 13 juni. Det är sju dagar. Jag är dock lite tveksam till om de går att föra samman och klistra ihop som en ledig vecka. Mycket tveksam.

Kommentarer
Postat av: Therese

Haha, välförtjänt semester från pluggandet är ju annars en gammal goding för den som har varit alltför inbiten tidsoptimist och sedan inser att tiden inte räcker till. Det handlar om att prioritera och att prioritera rätt. Bamsekram!

2008-04-10 @ 19:20:55
URL: http://www.ekorren.de/therese

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0