Kvart-över-sju-ragget.

Snoozar och inbillar mig att jag bara kan gå upp varannan gång det ringer pga hela linfrön. Nej, helt klarvaken var jag inte. Hur tidigt det var blev extra tydligt på väg till jobbet. Jag fryser och folk festar. Och raggar. Kvart i tre-ragget går tydligen att senarelägga. Nykter på krogen är en sak, men kanske än mer intressant att se efterfestare.

Det var en surrealistisk väg mot jobbet i söndags morse. När jag bytte spårvagn stod en tjej på andra sidan. Syntes att hon fortfarande var festklädd, jag noterade hennes nätstrumpbyxor och tyckte det såg ut som om hon var barfota. En kille kom fram och frågade hur han skulle åka till Backa. De började prata lite och han hälsade på ett raggigt sätt genom att hålla kvar handen lite väl länge. Tyckte lite synd om henne men hon såg inte ut att vantrivas särskilt mycket. Efter ett tag pratade en annan tjej vid min hållplats med tjejen på andra sidan, tydligen hörde de ihop. Hon gick till henne, sa nånting, och ställde sig sen på andra sidan hållplatsväggen, nära mig. Mannen på andra sidan tittade mycket på henne. Till slut gick han fram till hennes kompis som sa "Hon står på andra sidan" jo men det visste han.

Spårvagnen kom och tjejerna satte sig bredvid varandra, mannen gick också på, gick förbi och tittade länge på dem när han gick förbi men gick vidare. Satte sig istället bredvid en annan ung tjej och började prata och flörta med henne. Det var fullt med tomma platser i spårvagnen så hon kände sig nog inte helt tillfreds med det. Han gick av hållplatsen efter. Ett gäng killar gick på senare med ett flak öl och drack fortfarande av dem. Chauffören fick dem till slut att slänga ut ölen som var öppnad. Dessutom blev en manlig kollega som åkte samma spårvagn uppraggad av en tjej som blivit av med sin jacka. Jag såg dem på håll och trodde det var en flickvän. När jag väntade på spårvagnen stod även en man och såg allmänt konstig ut med näsroten mot en kaffemugg och huvudet på sned.

Att bli slemraggad på när man är på krogen är om inte roande så ändå något man nästan kan förvänta sig. Det hör till på ett annat sätt. Men på morgonen på väg till jobbet, nej nej nej nej nej. Kanske var det extra tydligt i söndags på grund av sommartiden.

image107
Rester efter lördagens festande: Fimpar och partyhatt.
Drottningtorget, Göteborg.

Kommentarer
Postat av: Therese

Jaså är det vid den tiden man har störst chans att få med sig någon hem som kan tänka sig att stanna på frukost!? Det är ju tragiskt! Dina inlägg är alltid mysiga och uppiggande att läsa.

2008-04-03 @ 12:14:15
URL: http://www.ekorren.de/therese
Postat av: Annchen

Vad det ger för resultat jämfört med det vanliga krogragget är svårt att säga, han lyckades ju inte så jättebra ändå. Min kollega hade kunnat få med sig tjejen utan jacka lätt dock, där handlade det snarare om att lyckas med att -inte- få med sig henne. Tydligen hade hon sökt jobb hos oss också, haha, det skulle kunna bli intressant ;-)

Så, vad säger du, hur vill du ha dina ägg till frukost... kokta, steka, befruktade? ;-P

2008-04-03 @ 21:06:53
URL: http://naktergalning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0