Näktergalning meets Galenskapare.

En Galenskapare handlade av mig idag.
Egentligen hade jag velat fråga om en av deras sånger som jag ska gyckla med på lördag.
Jag undrar var man ska ha tid att andas någonstans.
De kanske är såpass rutinerade.
Andning och luft är världsliga saker.
Eller så har de bara mer vältränade lungor och bättre andningsteknik.
Det kan ju vara så.
Kanske.

Det är just min stämma han sjunger också, var tvungen att titta på det igen på youtube.
Det hade verkligen varit experthjälp alltså.
Fast de sjunger lite snabbare än vad vi gör också.
Vi får dra ner på tempot lite så att texten verkligen går fram.
Ar-ti-ku-le-ra!

Jag sa ingenting dock.
Jag visade inte att jag kände igen honom.
Han såg ganska trött ut.

Det måste vara jobbigt att vara kändis.

Aldrig går man säker.
Alltid är det någon som känner igen en.
Snäser man ifrån eller säger att man inte har tid,
då kommer det väl på löpsedlarna dagen efter.
Eller så är det någon som bloggar om det.
Ehum. Eh. Ja.

Jag lät honom handla ifred.
Fast lite sugen var jag allt.
Men vad skulle man säga liksom?

"Hej, är du kändis?
Kan jag få din autograf?"

Nej.
Jag är nog lite äldre än så trots allt tror jag.
I alla fall idag.

Kommentarer
Postat av: Mala

Är det Bara sport? I den känns det som att man aldrig ska hinna andas, men tro det eller ej, det gör man :)

2008-04-28 @ 08:01:52
URL: http://momalola.blogspot.com
Postat av: J

Jag jobbade på telenor förut, du vet en sån där som skriker på dig på ICA, säljarslusk to the max.. Till poängen! Jag bad både classe va-han-nu-heter-berg från måndagsklubben och mat-tina om autograf. Det gjorde de gärna, men så gick de bara därifrån när jag höll fram det avtal jag ville ha autografierat.. =(

2008-04-28 @ 09:56:14
URL: http://kreftans.blogg.se
Postat av: Annchen

M: Yes, det är Bara sport. Fast Bara plugg. Och jag får andas så gott det går. Vi ska öva lite mer ikväll. Ser fram emot balen på lördag, det kommer nog bli grymt!

J, din lilla säljarslusk där. Jag fick ingen autograf. Kanske för att jag inte bad om någon. Men jag hade kunnat göra det, han betalade med kort, så...

Back to the kids.

2008-04-28 @ 13:02:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0