Great minds think alike.

Bytte spårvagn vid Kungsportsplatsen igår och där satt två killar med viss brat-anda i 25-30-årsåldern, med varsin väska som såg ut att innehålla packning.

- Fan asså jag är inte så upplagd för att supa egentligen.
- Nä, inte jag heller.
- Skulle hellre gå på bio.
- Ja, jag med!
(Entusiasm anas.)
- Jag vill se Batman.
Nu kommer falsettrösten fram och entusiasmen sprudlar:
- Ja!! Jag också!! ...ska vi inte göra det?
- Ja fan, vi åker hem och bokar biljetter och går på bio istället.
- Fan va bra!


Jag bara log. Tyckte det var ganska gulligt, särskilt i den åldern.
Tänk va fint med vänner som tänker likadant som en själv.

Kommentarer
Postat av: Theres

Anna, lova fortsätta att tjuvlyssna. Jag sitter och skrattar högt åt dina texter. Både på jobbet (vilket kan bli pinsamt när kollegor undrar vad jag läser) och hemma!!

Stor Kram

2008-08-24 @ 10:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0