Kan någon ge Fortum en kalender?

Igår sov jag inte tillräckligt alls på långa vägar.
Idag vaknade jag dock av mig själv, så jag får väl anses vara utvilad nu.
Det var en särskild kroppsdel av mig som såg till att jag vaknade.

När jag låg där och försökte diskutera mentalt med denna kroppsdel,
så ringde Petra, min kära föredetta sambo, och var upprörd.

Sedan december bor jag själv i en etta.
I april till december 2007 bodde jag med Petra i Gamlestan.
Augusti 2005 till april 2007 bodde jag och Petra med C och J vid Heden.

Vi hade Fortum som elleverantör då och nu har de skickat en räkning.
En avstämningsräkning på 490 kronor för februari till april. 2007! Hallå?

Av någon anledning har vi fortfarande kvar Frazze.
Så heter pärmen med räkningar och annat vi haft ihop.
Det är jag som ger Frazze en bostad just nu.

Imorgon ska jag ringa Fortum och fråga om de glömt bort sin Avläsningsgaranti.
De ska läsa av faktisk förbrukning minst var tolfte månad
och fullföljer de inte det behöver man inte betala det som är äldre än tolv månader.

Vi har själva läst av mätaren och rapporterat mätarställningen.
Minns inte siffrorna nu såklart, men vi har gjort det vi skulle göra.
Jag tror nog att det varit någon förbi och läst av de också.

Jag är inte så upprörd, mest lite trött.
Hur tänkte man här egentligen?

Kommentarer
Postat av: Therese

Sånt är så sjukt irriterande!

2008-08-17 @ 15:34:27
URL: http://www.ekorren.de/therese

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0