En vit liten bebis på 990 gram.

Det lutade åt ASUS EeePC900. 1890 kronor i internetpris på både Elgiganten och PC City. Åkte och tittade på den. Jättegullig! 2490 kronor i butiken hos Elgiganten. Frågade om han kunde göra något åt priset mer åt internethållet. Nej. Inte öppen för diskussion. Så gick istället till PC City precis intill. Letade efter var den var i butiken, hade precis kommit in när någon bakom mig frågade om jag fått hjälp. Sa vad jag letade efter, vi gick dit. 2390 kronor. Frågade om han kunde göra något åt priset. Det beror på om det står internetpris, jag ska kolla. Han tittade upp att det fanns sex stycken kvar. "Jag ska kolla med min chef." Han gick men kom strax tillbaka och sa till mig att följa med. Knappade lite på en dator och följde sen med mig till kassan och tog i hand. Det hela gick väldigt fort. Med mig hem fick jag en söt, vit, liten dator för 1890 kronor. Mycket bra service!

ASUS EeePC900
.

Lite större än ett DVD-fodral, så nu följer en period där jag får försöka vänja mig vid att träffa rätt tangenter. Lite meckigt, men jag är nöjd än så länge. Jag ska reklamera HP-datorn men Inet är så omständiga att jag blir på dåligt humör varje gång jag pratar med dem. Nu känns det som om jag kan ta det lite mer lugnt. Andas. Jag andas.

Jag är dock trött, men nu har jag återvänt till Göteborg! Home sweet home. Ser fram emot att avnjuta min egen säng sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0