Uppdatering och ordbajseri.

I lördags var det fest med kören och det var alldeles alldeles underbart. Jag har några gånger fått ett slags antiklimax efter andra fester med väldigt trevliga sittningar men i lördags stämde nog allting. Eller ok, huvudrätt och efterrätt hade gärna kunnat få vara lite godare. Sällskapet var jättetrevligt, vi skrattade mycket, förrätten var god, jag drack alldeles lagom mängd vin och snaps, jag hade trevligt efteråt och dansade mycket, jag hade klätt ut mig till Dorothy i Trollkarlen från Oz. Temat var nämligen Soth Africa och jag antog att jag inte var i Kansas längre. Väldigt långsökt, men det hela började med att jag hittade röda passande skor för 40 kronor och sen fick anledning till utklädningen anpassas till temat.

Jag gav mig även på att gyckla och sjunga solo, somewhere over south africa. Ändrade lite i texten för att kunna gömma mig bakom en textlapp, jag blev sjukt nervös och är inte säker på varför jag gjorde det, men jag ser det som en utmaning. Jag sjunger gärna, men framförallt i kör och helst inte i solosammanhang, särskilt inte officiellt. Det var nog nyttigt för mig. Det var dessutom väldigt gulligt, för resten av kören började spontant lägga lite stämningsfyllda harmonier i "ooooo" som passade bra till och hjälpte mig när jag sjöng lite fel på ett ställe. Pulsen slog ganska hårt, rösten blir lite mer mesig då än när man sjunger själv och bara larvar sig för att ingen ändå lyssnar. Det är då det låter som bäst.

Hur som helst hade jag en väldigt trevlig fest, och jag mådde dessutom bra när jag vaknade igår. Dock sover jag för lite, men det är ju som vanligt, så det är väl inget konstigt med det.

Nu ska jag hem och sova lite, sen är det tillbaka till förskolan imorgon. Tidigt. Fast inte lika tidigt som vi ska träffas på fredag för att sjunga luciatåg på företag. Klockan sex. Vi ska träffas då. Klockan sex! För att äta frukost och sjunga upp och öva. På kvällen är tanken att jag ska gå ut. Jag hoppas att jag orkar, kanske får tillfälle att vila lite efter praktiken. Det är sista dagen på fredag, sen är det tillbaka till verkligheten.

Funderar på att låna med mig kördatorn hem på onsdag. Har en hel del att göra som sekreterare som jag inte vet hur jag ska klara av utan dator och jag orkar inte vara här i körlokalen hur länge som helst. Har redan varit här för länge idag men jag känner att jag ligger efter på flera fronter. Har tagit igen lite idag. Till exempel tackat några till för gratulationer på födelsedagen. Det var ju faktiskt några veckor sedan nu så det börjar ju bli dags - för länge sen.

Att läsa andras bloggar finns det tyvärr inte så mycket tid till. Om man vill ha tag på mig är mobilen att rekommendera. Fast särskilt mycket tid till övers har jag faktiskt inte. Försöker värdesätta de lediga stunderna ordentligt nu, och slappa, för jag behöver det verkligen. Men det vet ni, för det tjatar jag så mycket om redan.

Ikväll var det kör, imorgon är det bowling och middag med jobbet, på onsdag är det rep inför lucia, på torsdag slipper jag jobba, gör det på lördag istället, men hänger dock kvar lite längre för drop-in-fika för föräldrarna på förskolan där jag praktiserar. På fredag blir det förhoppningsvis utgång. Efter det har jag ingen koll. Men det är nästan den femtonde då, och då bör jag ha blivit färdig med all närvarorapportering till Folkuniversitetet, och det har jag förstått tar sin lilla tid. Dirigenterna måste få sin lön i tid till jul.

Jag behöver en ny kalender ganska omgående. Har hoppats på en likadan som jag fick genom något av lärarförbunden, men vet inte hur jag får tag på en igen, kanske behöver köpa. Jag ska maila och fråga. Och felanmäla min balkongdörr och kylskåpshylla. Sen ska jag hem och sova.

Jag ska bara.

Jo, men nog är jag mig lik alltid. Så det är väl som det ska ändå. Och jag återkommer i mer utökad form här igen när datorn mår bättre, dvs det lär ta två månader eller så. Tar med den hem till pappa i jul för att försöka rädda information på hårddisken. Sedan ska den felanmälas via en hemsida och skickas iväg i 4-6 veckor för bedömning, kanske mer för lagning, jag vet inte hur de tänker sig. Men efter det första årets garanti blir allting iaf betydligt jobbigare. Jag saknar dator just nu också, det hade underlättat en hel del. Fast man får lite mer tid över förstås. Jag ser betydligt mer på tv nuförtiden istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0