Vad är det med mig?

Det är någonting med mig som jag inte kan sätta fingret på. En känsla av att vilja skrika eller gråta. Är jag rastlös? Ledsen? Otillfredställd? Jag vet inte. Uppenbarligen finns det någonting jag inte är nöjd med, och det kanske inte är så konstigt så velig och lat som jag är. En utbildning jag är osäker på, ett jobb jag inte riktigt trivs på och som har massa saker att hänga upp sig på samt förstör ryggen. Vad trivs jag med i mitt liv? Min bostad, fast den behöver jag fixa mer med men lathet och tidsbrist sätter käppar i hjulet.

Jag har kluvna tankar om det mesta omkring mig just nu känns det som.

Hur kommer man på vad man ska bli när man blir stor? Hur lär man sig att ta tillvara på de små sakerna i livet som betyder mycket för en och hur förtränger man energikrävande, repeterande tankar som fastnat? Ibland mår jag bra, men ibland... ibland gör jag faktiskt inte det.

Kommentarer
Postat av: Therese

Andas gumman, andas. :) Du duger som du är, det är ingen brådska, du har tid. Det tog min pappa 45 år att inse vad han ville bli och ändå är han osäker ibland och jag vet nog ingen som är helt säker än. :) Du är helt enastående som har ett sånt stort engagemang, jag önskar att jag vore mer lik dig. Puss

2008-12-28 @ 00:08:55
URL: http://ekorren.de/therese.de/therese

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0