Abstinens.

Jag tror inte jag har kunnat sätta på min dator någon gång det här året. Kan det vara milleniebuggen som slagit till, i efterhand? När jag pratade med växeln hos servicestället frågade de nästan direkt efter att jag sa att jag hade en trasig dator, om den inte gick att sätta på alls. På ett sätt är det ganska skönt att få en paus, för det är så lätt att fastna framför datorn när man inte har något bättre för sig. Man betyder jag. Något bättre... ja, allting är väl relativt. Hur som helst blir det mycket jobbigare när man har saker som måste göras. Som att betala räkningar. Särskilt eftersom vissa försvunnit i flytten och jag därför fått några påminnelser. De är inte särskilt vänliga i sitt uttryckssätt. Översatt känns andemeningen som "nu jävlar betalar du, annars får du problem här!".

Första repet med kören ikväll, det känns skönt att få ett slut på sångabstinensen som lurat under julledigheten. Så hittade jag en dator på vägen hem också. Pluspoäng. Ser att det är några inne varje dag och tittar här, trots att jag inte finns här för att skriva något. Tappra själar. Nu är det en liten uppdatering i alla fall. Har en hel del att fundera på, vet inte om det är bra eller dåligt att jag är mer eller mindre tvungen att ta iu med det själv istället för att ventilera det i skrivna ord över internet. Till exempel, hur blir ekonomin nu som student? Mer lön ger mindre lån, men samtidigt måste det finnas tillräckligt med tid för att plugga.

Hm, nu blev det mörkt här. Dags att bege sig till spårvagnen. Godnatt. Jag hoppas att jag återkommer inom en snar framtid.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Usch året verkar ha börjat datastruligt för dig. Hoppas du fick sjunga ur dig den värsta frustrationen i kören! Blev kanske höga cissfiss eller vad det nu kan heta när man primalskriker. Håller tummarna för att allt ordnar sig till det bästa.

2008-01-17 @ 17:36:53
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: Annchen

Eftersom jag är andra alt, dvs den lägsta av damstämmorna, så vrålar jag oftast inte så högt :) Men det är skönt att sjunga iaf. Den andra kören är det fortf julsånger, vi ska spela in en skiva. Hoppas på att återkomma till bloggvärlden och det andra p åinternet (vad det nu är) snart.

2008-01-21 @ 23:28:16
Postat av: Fredrik K

Hej Annchen!

Jag hoppas att det gick bra igår! Jag saknar dig online, din frånvaro kanske snart är över.

2008-01-22 @ 07:51:17
Postat av: Annchen

På ett sätt skönt med paus, men blir jobbigare och jobbigare att vara utan, för det är så mkt som ska göras via internet nu, skola, räkningar och allt vad det är. Hoppas den kommer tillbaka snart ja. Men det märks nog när jag återvänder :)

2008-01-28 @ 15:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0