Det är mycket nu.

Kommentaren känns klassisk: Det är mycket nu. Men det är mycket nu. Skolan har börjat, har nu gått en vecka. Det är mycket info som ska in i skallen, samt lite nollningsaktiviteter som väl gör att lite info ramlar ut igen för vissa. Jag vet fortfarande inte riktigt vad det är jag håller på med, om jag har hamnat rätt, men för stunden känns det ganska bra. Har ännu inte riktigt börjat sticka ner näsan i så mycket kurslitteratur och jag vet ju att det är där det största problemet kommer ligga: självdisciplinen. Att det är tanken som räknas kommer man inte så långt med i realiteten. Trots detta har jag i alla fall föresatsen att börja läsa böcker. Snart. Ska bara...

Lägenheten har det inte hänt så mycket nytt i den senaste tiden, har avvaktat fler möbler. Fick en tvbänk och soffbord igår. Bordsbenen hade under flytten fraktats i en låda i tvbänken, supersmart. Tills jag skulle skruva på dem igen och upptäckte att lådan inte gick att öppna. Får se om våld eller tankeverksamhet blir lösningen till slut.

Min dator lyser fortfarande med sin frånvaro. På ett sätt är det ganska skönt att få en paus, men timingen är riktigt usel, det är så mycket som man bör göra på internet, både skola, räkningar och annat. Tills vidare kan vi låtsas att det underlättar när det gäller att placera näsan i kursböckerna och påbörja inlärningen. Nu är det dock dags att åka hem och äta samt hämta noter och brödet jag bakade igår till kören.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0