"Jag har en liten surprise till dig."

Jag är lite osäker på vem av oss som är mest reklamskadad, jag eller killen från Poståkeriet. För det var hans ord när han ringde första gången tidigare idag: "Jag har en liten surprise till dig." Jaha? "Jag har din dator här." Inom mig ser jag en bild av en trälåda som sparkas upp för att visa upp sitt OLW-fyllda chipsinnehåll.

Så nu är den tillbaka, datorn. Dock inte utan problem, eftersom HP eller Infocare gjort bort sig med adresserna, så efter några fler telefonsamtal fick jag åka och hämta den själv. Jag kommer få tillfälle att öva mig på att klaga, ska höra av mig till 3, SF, HP och hyresvärden. Jag som är så dålig på att visa missnöje, hur ska det här gå?

Petra har fått lägenhet, dagens andra surprise. Eller ja, jag visste förvisso att det kanske var på G.

Nu är 'ledighet' återigen förknippad med skuldkänslor i form av "jag borde..." Än en gång blir jag påmind om hur bra jag är på svepskäl. Jag måste bli bättre på att plugga, det räcker inte med goda föresatser. När det gäller att sätta betyg kommer man inte så långt på enbart goda tankar, även om det påstås att det är de som räknas. Jag visste redan från början att jag även sen tidigare tycker om studentlivet, men inte att plugga. Hur som helst ska jag ge det här en chans nu, även om jag inte riktigt vet vad jag ska tycka. Hur vet man hur mycket man vill någonting och hur mycket man är beredd att satsa? Det är väl delvis det som återstår att se.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Grattis att du blivit med dator igen! Och det jobbigaste med att plugga är helt klart att man aldrig känner sig ledig och alltid borde vara duktigare... hoppas du hittar en bra balans mellan jobbigt och roligt! Trevlig helg!

2008-02-01 @ 15:26:28
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: Annchen

Idag bestämde jag att jag skulle vara ledig. Iaf från plugget. Städat och tvättat istället. Tvätten blev kidnappad, städandet är inte färdigt - det är t.ex. massa disk i köket. Jag skulle också passa på att gå och lägga mig tidigt. Eftersom klockan nu är halv tre på morgonen kan man kanske tolkar hur det gick med den biten...

2008-02-06 @ 02:33:11
URL: http://naktergalning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0