Det är inte särskilt mycket min kropp tål.

Den är lite mesig min kropp.
  1. Om jag ligger på någon annans sträva lakan och stödjer mig på armbågen kan jag få lite skrapsår. Även om det inte blöder så får jag sårskorpa efter det och det tar tid att läka.
  2. Jag får nästan alltid hångelhaka efter att jag... ja, gissa. Rosa med flagande hud, jättesexigt. Skäggstubb sticks och är inte särskilt nyttigt för min haka att gnida sig mot en längre tid. Det kan dock vara nyttigt på andra sätt.
  3. Jag får lätt blåmärken och minns ganska sällan hur de har kommit dit.
  4. Om någon idiot fått för sig att göra sugmärken på mig sitter det kvar i evigheter, så då blir jag verkligen sur på riktigt. Akta dig. Det är dessutom ganska lätt att göra på mig, tyvärr. (Plus att jag har problem med att hämnas och göra ett tillbaka.) Låt oss inte hålla på med sådana här fjortisfasoner, ok?
  5. Jag får träningsvärk hur lätt som helst också, ibland utan att knappt ens ha rört mig. Jag har dessutom lyckats med bedriften att få träningsvärk i ögat, vilket jag inte kan rekommendera. Ni skulle bara veta hur svårt det är att bestämma sig för att titta med huvudrörelser istället för ögonrörelser. (Det går inte)
  6. Jag får ont i rumpan (och ibland vissa andra saker i samma regioner) av cykelsadeln innan jag vant mig vid den, vilket tar några dagar, eller veckor.
  7. Rumpan är lite känslig överlag, när man sitter på hårt underlag t.ex. så får den ont eller somnar, antagligen pga de ben som tydligen sticker ut genom rumpfläsket. (En bedrift i sig själv)
  8. Till råga på allt har jag vad som skulle kunna vara tryck-urticaria (nässelutslag) som jag äter allergitablett för dagligen sedan några år tillbaka för att försöka förhindra att det kliar på mig. (Kliandet ger tillfälliga utslag som kliar ännu värre)
Vad min stackars kropp gör på ICA eller med att utbilda sig till förskollärare vet man inte, men den försöker att inte diskutera smartheten i detta särskilt noga med hjärnan. Dessutom förtränger den säkert en del annat nu, som de inflammerade armarna, problemen med ryggen, osv.

Är det någon som har något specialplåster för sådana här tillfällen?

Kommentarer
Postat av: iPhan

Nej, inga specialplåster, men en stor specialkram KRAM =)

2008-07-17 @ 06:52:20
Postat av: Anonym

Jag hoppas att du i alla fall har roligt när du skaffar dig vissa skavsår och hångelhakan. Då är det lättare att fördra.

2008-07-17 @ 07:20:33
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: anne

Svårt läge... Träningsvärk i rumpa och skrev av cykling hade jag också nyligen. Efter att inte ha cyklat på de senaste 10 åren, cyklades det runt i tre dagar i Visby. Det är lite backigt där...Huvva! Jag försökte gå bredbent utan att det skulle synas sen, vet inte om det lyckades :)

2008-07-17 @ 09:03:22
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: hamburgskan

jag får också alltid blåmärken men skiter i det. hångelhaka e ju bara kul ju!

2008-07-17 @ 10:56:01
Postat av: Therese

Stackars dig! Sugmärken har jag samma problem med, det räcker med en lätt puss så sitter de där! Det bästa plåstret är när någon man tycker om och som tycker om en tillbaka bara håller om en sådär bestämt, då glömmer man precis varenda liten ömmande muskel! Prova. =)

2008-07-17 @ 12:06:54
URL: http://www.ekorren.de/therese
Postat av: Simone

Jag har också nässelfeber/-utslag. Kronisk dermografism....man kan typ skriva på min hud... ja..ville bara säga det, jag har inte "träffat" ngn innan som också har nässelutslag.

2008-07-18 @ 14:16:41
URL: http://truebreathing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0