Dresscode på bröllop.

Vet ni vilka färger man inte ska ha på sig på ett bröllop?

Vitt - Bara bruden som ska vara vit.
Svart - Det ska inte finnas någon sorg.
Rött - Signalerar att man haft sex med brudgummen.

Vet ni vad jag hade på mig på bröllopet?
En rödvit klänning och svarta leggings.
Fast jag hade faktiskt fått brudens godkännande till det.
Och lovat att jag inte haft eller tänker ha sex med brudgummen.
Minst en till var rödklädd. Brudens mormor.

På det förra bröllopet jag var på var bruden rödklädd.
Hon hade sytt sin egen klänning och den var jättefin.

Dessutom är det kanske mer passande ändå.

Jag tvivlar inte på att hon hade haft sex med brudgummen.
Det är ändå inte så många som gifter sig som oskulder nuförtiden.
Man kanske skulle byta färg på alla brudklänningar?

Kommentarer
Postat av: Tanten

Jag gifte mig också i rött. Det gick fin-fint. Förresten säger Magdalena Ribbing att man visst får ha rött på bröllop och enligt någon färgpsykolog jag såg på tv får flickor klädda i rött dansa mer. Hoppas du fick det!

2008-07-16 @ 18:31:11
URL: http://plasttanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0