Tips på svensk musik?

Det är inte så lätt att gå på allsång när man är tysk.
Det är svårt att sjunga med i de svenska sångerna då.
Man får med andra ord inte sjunga med särskilt mycket alls då.

Jag har sagt att jag ska göra en skiva med svensk musik till honom.
Måste utbilda i svenska sånger. Taube, Cornelis... eller?

Jag behöver hjälp - jag behöver tips på svensk musik!
Vad finns det för gamla klassiker man måste kunna?
Vilka sånger får man bara inte ha missat?
Vad tycker ni?

Hjälp en tysk, ge mig tips!

Kommentarer
Postat av: melinda

änglamark är fin :) fjäriln vingad över haga eller vad den nu heter är oxå jättefin!

även om cornelius wreesvijk inte är riktigt svensk, så skulle du visat nån låt med han oxå :) kanske trasiga skor?

2008-07-22 @ 12:23:13
URL: http://melindalin.blogg.se/
Postat av: Tanten

Tihi, just precis det har jag ägnat helgen som gick till. Det blev lite folkmusik både visor och gammtjo. Sen är ju Taube given, jag tror nästan alla kan i alla fall en bit av Fritjof och Carmenzita, efter det tänkte vi Dan Andersson. Cornelis och Monica Zetterlund blev det också men ujja vad det finns att ösa ur om man ska presentera Sverige genom musik.

2008-07-22 @ 19:03:23
URL: http://plasttanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0