Tomater - När du får oväntat besök.



Men hallå, tomaten! Hur tänkte du nu?
Det är ett tak där, sluta väx på höjden och börja tjocka till dig lite mer på bredden istället.
Och ge mig gärna tomater också när du ändå håller på.

Undrar om det går att få ut tomaterna och melonerna på balkongen fortfarande.
Jag behöver inreda den, skaffa mig den där lådan jag tänker på.
Men jag vet inte var den finns, och jag letar inte heller.

Vet inte om melonen är smartare, men eftersom den tvingas (av mig) att växa runt, runt, så kommer den nog inte nå taket i alla fall. Jag har nästan lite för många växter. Eller fel sorts växter. De behöver så mycket vatten, jag börjar tröttna, och de matchar inte så bra, även om grönt ändå är skönt. Jag borde börja om och tänka lite mer på vad det är jag skaffar. Den ena fikusen är minst 11 år gammal nu. Jag har bara så svårt att slänga.

Är det någon som vill ha en blomma?
Jag har många ampelliljor man kan få.

Kommentarer
Postat av: Kotteby

Jag måste få säga att du har en ytterst märklig hobby.

2008-07-15 @ 08:34:36
URL: http://kotteby.blogg.se/
Postat av: hamburgskan

Att tomater aldrig kan lära sig..korkade växter detta. men att melonen otippat skulle vara klipskare hade jag aldrig anat.

2008-07-15 @ 16:59:07
URL: http://hamburgskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0