Och de tog varandra med varsitt "Ja".


Vacker brud. Stilig brudgum.
Fin vigsel. De höll hand. De sa ja.
Prästen pratade ganska mycket.
Fotografering konstant och överallt.
Trevliga människor, trevlig fest.
Maten var god. Tårtan var fin.



När brudgummen gick skulle alla killar pussa bruden.
När bruden gick skulle alla tjejer pussa brudgummen.
När alla stampade fötterna i golvet skulle brudparet pussa varandra.

Det togs kort på alla gäster, som skrevs ut direkt och sattes i ett album där man fick skriva en personlig hälsning och ett minne om bruden eller brudgummen. Det fanns även en tavla som man kunde måla på. Bra idéer och fina minnen båda två.

Vissa grät, de flesta log, bruden log nog allra mest och måste ha fått ont i kinderna till slut. Om hon till fullo insåg att hon verkligen gifte sig är dock väldigt osäkert. Det var ett trevligt och lyckat bröllop helt enkelt. Inte ofta man får träffa en så blandad mängd människor, vi var 85 stycken totalt. Det vore intressant att leka med tanken på vilka jag skulle bjuda på mitt bröllop. Nu väntar jag på nästa bröllopsinbjudan, för nu har jag fått mersmak!

Kommentarer
Postat av: Hamburgskan

det där med att gästernma pussar bruden eller brudgummen..vad är det för tradition? några tyska kompisar som vart på bröllop i sverige snackade om det. aldrig hört förr.

2008-07-13 @ 18:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0