Vatten. Havet är gjort av vatten.

Visste ni att det är en hel vetenskap att köpa regnställ?
Det jag har tål knappt något vatten alls, vilket liksom förstör poängen.
Idag har jag därför köpt ett nytt.

Jag började med att googla.
Hittade ett test och började försöka lära mig märken.
- Ok, Everest är bäst och sen North Bound.
Eeeeeeeeeeevereeeeeeeeeeeest.
Noooouuuuurth Booouuuuuund.
Kom ihåg det här nu, Anna!
Hur svårt kan det vara, liksom?

Hade tänkt ta mig till Stadium men råkade gå förbi Team Sportia.
Det positiva var att det var rea på regnställ.
Det jobbiga var att det fanns så många olika att välja på.
Jag försökte använda mig av en taktik sedd på tv.
Vi kan kalla det "Vem vill bli regnställsägare?".
Först prövade jag några och valde ut två stycken. Fifty-fifty.
Sen ringde jag en vän. Kändes lite bättre efter moraliskt stöd.
Publiken (eller fröken försäljare) frågade jag också.

North Bound, rutig, 499 kr, tål 4-5 timmar i ösregn.

          vs.

Didrikson Hurricane
, svart, 799 kr, tål 2 timmar i ösregn.

Det var en svår match och det stod länge lika.
Till slut vann Didrikson mest på grund av bättre andning.
Jo, jag kan andas, och det är bra, men det kan Didrikson också.
Den kändes dessutom snyggare och hade fler finesser.
Vad det stod om de olika märkena i testet hade jag glömt för länge sedan.

När jag kommer hem tittar jag på facit.
Plockar fram testet igen och kollar olika märken igen.
North Bound! Det funderade jag ju på.
Vad det står om Didrikson? Dålig vattentäthet.
Även om det var en annan modell som testades.

Antagligen behåller jag den här ändå.
Den andas, så den är nog bättre när man cyklar.
Den är snygg, så snygg man nu kan bli iklädd regnställ.
Dessutom är jag lat och tycker inte om att köpa sånt här.
Jag tror jag kommer bli blöt oavsett hur jag gör.
Om jag mot förmodan misslyckas med det så får jag fixa det med ett bad.

Kommentarer
Postat av: Hamburgskan

känns nästan som om lite vatten inte är så farligt ändå?? 500 spänn för lite gummi liksom?

2008-07-24 @ 08:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0