Den kanske är avdragsgill?

På rasten fick jag reda på lite skvaller om en kund som är kändis, och innan stängning dyker personen upp, jag som väl aldrig brukar se honom annars. Lite lustigt sammanträffande. Och ja, jag ÄR lättroad. Det ska man vara. Dessutom hör jag lite dåligt, vilket gör att jag kan dra nytta av denna förmåga att roas lätt.

Därför trodde jag först att kändisen sagt:
- Ligger i skilsmässa nu, så det är viktigt att hålla reda på pitten.

Fast det var kvitton. Kvitton, Anna, kvitton!
Jaha. Fast det var ju inte lika roligt.

Jag ställer mig dock frågande till hur smart det är att berätta för en ICA-personal att man ska skiljas, när det, vad vi förstår, inte är allmänt känt eller skrivet om i tidningarna. Om det är meningen att det ska vara hemligt så är det väl inget man berättar för främlingar? Pressen kanske redan vet det, men väljer att inte skriva om det för barnets skull? Hursomhelst är det nog viktigt att hålla reda på pitten i vilket fall som helst. Också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0