I Stockholm är fåglarna oartiga.

Jag är inte stockholmare längre.
Det slog mig på riktigt idag.
Fyra år sedan jag flyttade.
Mentalt har jag inte flyttat hemifrån på riktigt.
Det är för många tillfälliga bostäder
och för mycket saker som jag inte tagit med mig.
Det är en av anledningarna till att jag är här nu.
Jag ska rensa och packa ner saker jag vill ha med mig.

Jag ska med andra ord städa.
För det är ju verkligen jätteroligt.
Verkligen.

Så jag åker till Stockholm.
Det känns som jag kommer från landet.
Jag har glömt och är inte längre lika hemma här.
Annica pratar om Långholmen och jag tänker på Saltholmen.
Anja skriver Drottning och jag tänker torget istället för gatan.
Det finns mer Göteborg i mig än jag trodde.
Jag vet inte längre vad man gör här.

Tillsammans med insikten kom fågelbajs.
Riktiga stockholmare tar ingen skit.
Jag tror det är officiellt nu.
Jag bor i Göteborg.

Kommentarer
Postat av: Kotteby

Okej. Nu måste du byta namn till Glenn.

2008-06-20 @ 02:12:17
URL: http://kotteby.blogg.se/
Postat av: Anna / Annchen

Jag glömde en stad när jag räknade. Det är fem år sedan jag flyttade från Stockholm.

2008-06-23 @ 23:25:39
URL: http://naktergalning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0