And I will love them to death.

Vissa personer borde verkligen inte ha hund.
Eller barn heller för den delen.

Visst, ibland kan jag också vara lite mesig.
Men jag vill ha både barn och hund.
Om jag inte blir allergisk.

Jag tänker på vad jag ska göra och vad jag inte ska göra.
Det antar jag att alla gör i förväg.

Tittar på "Min hund styr mitt liv" och vissa saker känns så självklara.
De dominerande barnen på dagis hade mesiga föräldrar.
Både barn och hundar testar gränser.
Man ska inte tro att man gör barnen en tjänst
om man låter dem själva bestämma när de ska gå och lägga sig.
Hård men kärleksfull.

Sen får man välja sina strider.
Och det är lättare sagt än gjort.
Det är klart jag förstår det.

Först ska jag skaffa ett mer stabilt liv och någon att skaffa barnen med.
Sen syns vi om några år i mataffären.

Jag är kanske den där stressade mamman med en skrikig unge
som ger med mig och köper godis bara för att få tyst på barnet.

Men jag hoppas verkligen inte det.
Jag har ambitioner.
Och jag hoppas att jag inte kommer få äta upp mina ord.
Vissa saker är svåra att förutsäga.

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag tror att jag kommer bli en sån där mamma som tvingar barnen att spela instrument, spela lagsporter och träna kampsprot vid sidan av...möjligtvis dansa också. Allt för att det ju är så bra för att få vänner och dessutom gör dem mer sunda :). Tälta ute i skogen om somrarna och läsa så mycket sagor jag bara kan när de är små! Sedan kommer jag säkert tvinga på dem sjukt mycket onödigt vetande för att de ska bli nyfikna upptäckare längre fram i livet. Ja, jag har planerat mycket och kommer med all säkerhet ömsom köra över dem och ömsom skämma bort dem. Du blir nog en minst lika bra mamma som jag. ;)

2008-06-22 @ 17:47:30
URL: http://www.ekorren.de/therese
Postat av: Kotteby

Låna våra barn och prova ett tag.

Vi kan hämta dem lagom innan jul.



(ett tips. Handla inte med båda barnen samtidigt. varning! Varning!)

2008-06-23 @ 00:02:59
URL: http://kotteby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0