Friskhetstecken.

När jag skulle somna igår funderade jag samtidigt på hur jag kände mig friskare samt om jag har bihåleinflammation. Jag vet inte riktigt hur nyttigt det är att börja dagen med en sån här googling:

Om du fått en kraftig inflammation i käkbenets bihålor kan läkaren vara tvungen att punktera bihålorna genom näsan och skölja ur dem.

Aj.

Jag tror dock inte riktigt på att jag har det än. Hoppas inte det, för det kan vara smärtsamt när man flyger kan jag läsa, och det ska jag göra om en vecka.

Känner mig lite starkare och klarare i huvudet. Jag kan föra en sammanhängande konversation med någon annan - på internet, eftersom min röst fortfarande inte är så mycket att hurra för. Jag kan, med hjälp av papper, se till så att tillräckligt med luftväg är fritt så att jag kan andas genom näsan - underbart! Jag diskade några glas igår. Jag tänker återigen mer på hur jag ser ut, dvs om jag inte borde ta en dusch snart igen.  Jag borstade tänderna och gick och la mig ordentligt igår, istället för att bara "däcka" på plats (i sängen). Att vara tillräckligt medveten om min omgivning för att kolla kalendern är också ett tecken åt rätt håll, och jobbet fick till och med en sjukanmälan. Eller två. Jag kommer nog ta och göra något åt min äckelhög idag också.

Jag hoppas att idag blir en dag där jag duschar, äter och pluggar. Dagens mål. Börjar verkligen bli dags att börja plugga också, arbetet ska in på måndag. Trist att man inte har tid eller lugn att bara ägna sig åt att vara sjuk utan måste tänka på vad som måste göras. Min hälsa är i alla fall på väg åt rätt håll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0