Inatt har jag båtluffat.

Drömmen jag precis vaknade från var väldigt detaljerad och kändes lång.

Jag och mina bröder skulle båtluffa i skärgården. Vi hade en roddbåt och det saknades en stor planka i mitten där man skulle sitta och ro med årorna. Mamma hjälpte oss få tag i en planka som passade. Vi hade inget sjökort så vi började på någon stor ö där Hotel Onyx fanns. Vi frågade lite om vägen, det var tre i personalen där men de var precis på väg, vilket en kvinna påpekade, hon ville mest bli av med oss. En annan kvinna var väldigt trevlig och hjälpte oss med sjökort och sa att vi fick ta mat i kylen och äta om vi ville. Pratade med oss ett tag, trots den andra kvinnans stress i bakgrunden. Vi åt men diskade inte, sköljde dock av de grejer vi använt. Öppettiderna för hotellet var 12-20 vissa dagar och bara en timme några dagar mellan 19-20.

Vi hade tält
men visste inte om vi skulle använda det eller sova på hotellet eftersom det var ganska kallt. Ändå funderade vi på att bada. Jag tog av mig kläderna, men sen kom det folk, så jag tog en handduk runt mig. Kände mig smutsig i håret så funderade på att bada även om det var kallt. Hade mens också, typiskt när man skulle ut och göra något sånt här, blir mycket krångligare då. Dålig timing.

Klättrade ner för en lite lerig och brant jordkant för att komma ner till vattenbrynet. Funderade på om jag skulle ta mig ner i vattnet. Jag fick sällskap av ganska många, några var på bryggan ovanför och en tjej var bredvid mig. Jag hittade flera pass under bryggan (som mer såg ut som flätat korgmaterial) och tittade på dem av nyfikenhet. Vissa var ryska och något pass hade jättemånga bilder i sig, nästan som ett fotoalbum. När jag la tillbaka passen la jag dem längre bort från kanten så att inte han som stod ovanför skulle få för sig att ta dem. Jag vet inte var E tog vägen, men när jag kikade in i ett rum, där vi hade några saker, för att hämta något, hade J redan gått och lagt sig.


Vet inte riktigt hur jag ska tolka det hela. Jag flög hem med mina bröder nyss. Hade tänkt duscha igår men glömde schampot i Luleå, så jag känner mig lite smutsig i håret på riktigt. Ska duscha nu. Hotel Onyx måste jag ha sett någonstans på vägen, det namnet. Jag undrar ibland hur lång en sån här dröm kan vara, den känns lång, men det hela kanske var över jättesnabbt. Ibland vore det intressant med ett drömlexikon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0