Indianshopping.

Ica Supermarket, Alvesta

Pappa ~30 med dotter ~3 i kundvagnen står vid frysdisken. Plötsligt börjar flickan tjuta av glädje samtidigt som hon pekar på en mörkhårig kvinna ~35 med flätor.

Flickan: Ockatotta! Ockatotta!
Pappan: Nej, det tror jag inte?
Flickan: Ockatotta, OCKATOTTA! HEEEEEJ Ockatotta!!!

Kvinnan tittar upp och ser förvirrad ut, men vinkar åt den lilla flickan.

Flickan: Lappa ockatotta!
Pappan: Nej, det vill hon nog inte.
Flickan: JOOOO. Becka lappa ockatotta, NUUUUUU!

Flickan börjar gråta hysteriskt och pappan går försiktigt mot kvinnan i flätor.

Pappan (smått generat): Ursäkta mig, min dotter Rebecka tror att du är Pocahontas och vill klappa dig?

"Pocahontas" ger med sig och den lyckliga flickan får klappa henne en liten stund.

(tjuvlyssnat.se)


Hur sött är det inte? Ibland blir jag osäker på mitt yrkes-val, men sådana här saker ligger på plus-sidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0