Mamma satsar på datanörd.

Min mamma är ganska söt ändå. Nu har hon börjat lära sig hur man gör smileysar. Vi pratar ibland på MSN, även om chathistoriken vissa bitar består av massa "hej!" från hennes sida för att jag inte är där när hon skriver, eller offline, eller inte hinner svara eftersom hon tröttnar på att vänta nån minut senare och går och lägger sig.

För en tid sedan gjorde hon sin första smiley. Idag kom den andra och när jag kommenterade det kom även den tredje. Jag tänkte därför önska godnatt med en speciell smiley, en utöver standard, men antingen är det spärrat eller så är det för gammal MSN-version hon har, så hon såg inte bilden, bara mitt kommando jag skrev för att få fram den.

Elisabet säger (21:24):
vadå kudde?


Jag förklarade och det var då det sötaste kom precis innan hon försvann, inklusive den fjärde smileyn:

Elisabet säger (21:25):
jaha ibland frågar dom om jag vill installera kanske ska jag det då så jag kan förstå mina barn! :-)
Elisabet säger (21:26):
kudde på dig själv!


Ja, hon är lite söt ibland. För bara några år sedan körde hon fortfarande en ganska långsam pekfingervals över tangenterna. Det är nog fortfarande en pekfingervals skulle jag tro, men det går i alla fall snabbare nu. Pappa har jobbat med datorer hela sitt liv och har spridit datorer omkring sig till familjen. Mamma hade ingen egen men nappade på ett erbjudande om laptop via jobbet. Det har gjort underverk för henne. Hon skapade sig sitt eget intresse och mailar sina vänner framförallt. Övning ger färdighet.

Nu börjar jag känna mig som om jag säljer en produkt på TV-shop, så jag avrundar. Det var eventuellt när jag var i Österrike som hon skaffade MSN så vi skulle kunna prata med varandra. Övriga kontakter är mina bröder, min kusin och min pappa. Ni förstår ju vilken datanörd hon är. Eller är på väg att bli kanske?

Anna || Krya på mig säger (21:17):
en till smiley! :-O
Anna || Krya på mig säger (21:17):
du kommer bli värsta datanörden till slut.
Elisabet säger (21:18):
jag jobbar på det! :-)

Kommentarer
Postat av: Teresia

Gulligt!!! Min mamma är likadan!

2008-03-27 @ 23:41:15
URL: http://teresiabjarney.blogg.se
Postat av: Annchen

Det är ju inte alltid man tycker de är söta, men ibland så! ;-) Men din bloggadress finns inte Teresia.

2008-03-27 @ 23:49:36
URL: http://naktergalning.blogg.se
Postat av: Jennifer

Haha, "kudde på dig själv!". Mammor är roliga (fast i mitt fall pappor) :P

2008-03-28 @ 02:35:35
URL: http://jennnifers.blogg.se
Postat av: Annchen

Pappa är ganska rolig han också iofs.
Och morfar var också söt.
Uttryck som "jag lägger den där så länge" och "hellre äter jag själv än ser mina barn svälta" osv... Eller "oj fel väg" vid rap eller fis.

2008-03-28 @ 12:50:35
URL: http://naktergalning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0