En mörk tid.

En solförmörkelse anlände idag vid fyra-tiden och förväntas vara förbi på söndag, eventuellt tidigare. Den går vid namn "Hemtenta" och är inte att leka med. Någonstans i fjärran anar jag ljuset, och jag måste tro att det finns där. Men innan dess ska jag bland annat passera saker som:
  • Olika aspekter av förhållandet mellan kunskap och makt är ett återkommande tema i kurslitteraturen. Vilka sådana relationer anser du är av störst betydelse för dig som blivande lärare att vara medveten om? Varför och på vilket sätt är de viktiga? Vilka konsekvenser av dessa relationer kan man se i dagens samhälle (miljö, skola, forskning osv.)?
Det är flera ganska massiva väghinder, så jag kommer inte köra särskilt fort. Särskilt inte när det är så mörkt. Imorgon ska jag ta av mig solglasögonen och sätta tänderna i den. Idag är jag för trött. Tydligen blir det så när man ignorera sitt sömnbehov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0