Hur svårt kan det vara?

När den stora rutan visar på maj och den lilla på 28 är det dags att betala räkningar.

Kanske behöver jag en pedagogisk motsvarighet, att illustrera på samma sätt som med klockan.
Jag kan tänka mig tillhörande ljudeffekter, för att man verkligen inte ska missa.
Kanske något liknande som de ljud som gjorde att man visste när det var dags att vända blad.

När du hör den här signalen "pliiiooojnnnngggg",
när du hör den signalen, så vet du, att det är dags att betala räkningar.


En kompis har sina räkningar i kylskåpet. Kanske borde jag också börja med den strategin.

Hur svårt kan det vara?
Om någon annan vill hjälpa till,
genom att t.ex. betala mina räkningar åt mig,
så är det heeeeelt ok.
Jag lovar.
Det är bergis.
Ni får.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0